Monday, July 26, 2010

takpe wak, sy tau jalan

semalam adalah nightmare.mengapa?ha ini yg kite tatau.

konon2 na tunjuk terer bole sampai ke upm seorang diri.ye, mmg aku smpai.tp dr shah alam, na masuk LDP tu yg aku ala2 tingtong. tah aku ikot jln mane tah langsung aku masuk LDP tu. pastu ok la smpai upm serdang kn..

da melawat, tgk2 bangunan bernama musytari ituw.wakakaka.mcm asrama budak2 jek...huhu.pegi mydin selayang weh?jaoh gile.siap tertido sepanjang perjalanan.mmg mengada la kn.setel sume2 dlm kul 6..mmg tak pat na heaven2 sbb setelkan hal en.sayang saje..

kul 630 aku pun keluar dr gate kolej 13 itu. ha, dr sini la semua kenangan pahit bermula.mula2 lg da aku da kelua gate yg salah, maka ia akan terbawak2 la salahnye smpai ke malam. akibat tak ikot nasihat.

masih meneruskan perjalanan smpai ke suatu tempat aku da mula khuatir. lantas en.sayang mule membebel melalui telefon. dan aku dapati aku sesat di jalan yg benar. teruskan perjalanan sehingga sesuatu yg tak patut lg da. aku dapati highway tu aku tak lalu mase pegi tadi,dan ia sgt jaoh hanjeng.

mule memaki diri sendri.tibe2 nampak tol booth. ceh, tol putrajya? aku di mana ini? gopoh gapah memandu mencari sinar toyyiba. tp malangnye, lg hanjeng. tibe2 aku nampak bangunan stesen measat. mengikut ilmu di dada ni, setahu aku stesen measat tu di sepang. ah ye sungguh, aku di sepang. lakalakalakala.kenape tak mengarah ke utara ni.makin ke selatan.kang ade yg smpai joho kang.

aku pun mencari jalan yg lurus. ikut arah kuala lumpur. ah begitu jaoh pulak kan.spt mula2 kua dr upm tadik, aku melalui south city plaza. selepas sejam sesat di dengkil,ke putrajaya dan akhirnye sepang, aku kelua blk dpn south city plaza tadik.

ah, mcm sesat kt mekah sbb mulut celupar.

akhirnye.akhirnye.aku nmpak sign ke subang.aku ikot lg.ikot saje ape2 yg menghala ke puchong, subang dan kajang.eh?jln punye jln, dlm 8 mlm br aku nmpak highway ke shah alam. highway shah alam. mmg aku tak jumpe LDP da.mmg aku tak lalu maju expressway da.sedih.sedih sbb penat maki dri sndri.

smpai uitm, aku berlari-larian ke tandas.da na merekah da pundi kencing aku.smbil kencing2 tu aku berpikir, rase2 da tak perlu da aku g upm kot pasni.

0 comments:

Post a Comment