Monday, July 5, 2010

its a nightmare

first thing first, tahniah kpd diri sendri sbb berjaya merentasi ranjau kehidupan selama beberapa jam ni.ah demit.

aku xphm ape yg berlaku seketika td.mcm bermimpi ngeri je.aku phm, seminggu dua ni je...pasni mesti ok2 saja...

bangun seawal jam 530 pagi. dgn harapan tidak mahu bersesak2 dgn masyarakat kolej melati ini.ye.mmg tiada manusia yg bangun lg ye. lantas mengajak rumet tugeder forever pegi mandi. air sesejuk ais krn kini berada di tingkat 8 ye.tinggi ittuw.

mule melangkah ke hentian bus utk ke fakulti.satu pengalaman ngeri bermula.berebut2 utk naek bus spt tiada lagi hari esok. spanjang2 perjalanan di dalam bus rapid byk bunyi-bunyi pelik spt suara2 mengawal keseimbangan diri, suara2 kaki di pijak,suara2 rusuk bersilang dan sebagainya.

smpai di fakulti mengambil mase hmpir 15 menet. spt indiana jones pun ade jugak. sehingga la jam menunjukkan jam 11. kehadiran kt fakulti hanya mendatangkan sia2.tiada progress mahupun cuci mata. hanyalah jadual waktu dan beberapa persoalan. even klasmet pun kami tatau siapa.

sbb aku kelaparan,maka aku tidak dpt berfikir ape lg tindakan yg wajar.akibat tidak dpt berfikir, lantas emosi tidak stabil mencetuskan bad mood. dan akhirnye menarik muke.siapa2 buat silap time ni mmg mistake aa.

sempat beli cucuk2 bergoreng sblm smpai kolej. smpai bilik, aku dan farah sempat bersoksek2 smbil mkn cucuk2 bergoreng tadi. mmg puas hati sbb perut da di refill.

dan sehingga entri ini terpost, mate aku da berakar-akar tunggu pipi mencium bantal.wahh.duduk tingkat 8 mmg heaven.yela, da dkt ngn awan.haha.nyaman..sejuk...pemandangan cantik...bilik 2 org..tak payah sepah2 ramai manusia...

tidak spt nightmare yg aku lalui pagi tadi...dgn manusia berhimpit2.jgn kate mcm sardin, tin sardin pun tak separah tadik.esok malas pegi.

0 comments:

Post a Comment