Tuesday, July 27, 2010

papadom

ouh.rase terharu menghumban diri ke tanah.

blk bentong bukan utk bersuka2.tp dgn satu tujuan.mendapatkan tandatangan penjamin2.agagaga.besides windu jugak.sebelum smpai, babah da calling2.

rupe2nye,mase babah na renew roadtax, br dpt detect saman kereta aku bertimbun menggunung.yaiihh?? mane dan bile datangnye saman2 ituw?rm800 sumenye. 3 saman di tapah, kl dan bentong.kt bentong tu yg aku takleh terime tu.

bermuke selamba masuk pintu rumah. mak bonda tak marah, tp bebel2 ringan saja.pulang ayahanda, rupenye babah da pegi setel saman.pun tak marah juga.cume marah light2 je.hairan.tp aku bersyukur.babah mmg mcm tu. babah mmg jarang na mengamuk sungguh2.

"awk mmg dr kecik manja dgn babah", kata2 mama aku pegang smpai umo aku 21 skng.

mmg, aku admit.ape2 wlpn sesetngah perkara aku takut utk bgtau babah, mama la jadik sasaran dulu. tp ade sesetengah perkara, dan selalunye perkara2 tu tak diduga, pasti babah la penyelesaiannya.

wlpn die marah2,die tetap akan tunaikan permintaan anak2 die.tgk la, aku dilimpahi dgn rezeki2 ni. dpt kereta,tp jahat.pulang saman kt bapak aku.huhu sobs.sobd.syahdu je....sory daddy!

bole plak tibe2 mulut ni mcm tertekan butang automatik. "mcm na mkn durian je.."

tibe2 babah kelua semula dan blk bwk durian. aiyoyo.sedihnye tgk babah cmnih.kenape?kenape? aku yg kene saman, babah yg kene byr.roadtax babah bayarkan. durian babah belikan. yelah aku manede gaji.ecece.tp siyes terharu.sobs.

dan ptg ni da na blk s.alam blk.ah gampek.benci nye aku.tak puas lg menikmati bau rumah ni.

babah, mama, i love you.

MyEm0.Com

2 comments:

HATI TERUSIK said...

oo balik mkn durian...xbw lek cini ke??
huhuhu

ngesngos said...

ala cah....durian sume da setel kt uma...
next time k?hehhee

Post a Comment