Tuesday, July 13, 2010

Al-Alim

"tade kelas"
"eh?tade kelas?magis ek"
"kepala hotak ko magis.ini tragis tahu?"

kate fazreen kepada fazreen di hadapan cermin apabila bgun dr titow tadik.ah dem.mengapa aku harus melalui saat2 split identity ini?

saat2 azma the rumet bersiap2 dgn baju chef idaman aku, aku hanya mampu memandang beliau sambil memuji2 keanggunan beliau dgn memakai pakaian chef itu. tah bile aku akan spt itu.bz dgn tergesa2 ke kelas smbil bersiap2.lantas aku menoleh ke arah dinding dan memejam mate.

honestly, sedih. dgn keadaan diri tak sehat, dan mengenangkan tok yg sedang tenat, aku masih mengenangkan nasib aku yg harus menempuh 3 tahun disini. just like student dr faculty laen ke faculty laen,just like student engineering. just like diploma. just the same.

after diskas dgn ketua program smlm,jelas ternyata uitm shah alam bkn spt kampus cawangan,boleh di kawtim2.boleh di ejas2 jam kredit mahupun jadual.semuanya harus akur dgn ape yg da termaktub. harus pasrah ye.

aku tgk azma keluar dgn riang gembira bersama baju chef ituw.ye,baju itu ye.siap kau.ilang baju tu esok.heh. aku menyambung titow memandangkan demam aku masih belum ok dan kepala masih tingtong2.

aku merenung salinan pelan pengajian aku.aku membaca satu persatu ape yg tertulis kt situ. eih,rase na renyuk2 muke ketua program aku.eh silap.rase na renyuk2 kertas tu. kalau bgtau student dr awal lg yg mane2 dr kos laen tuka kos laen tetap akan 3 tahun, kn ke senang. tak lah budak2 mengharap sgt. tau2 dr 2 tahun setengah, jd 3 tahun. demit.demit. ni sume sbb transfer ke puncak alam. semuanya da takleh di atur.

aku taklah kisah sgt belajar berapa lame pun sbb aku memandang mase dpan. aku harap dgn sikit subjek sem ni, aku boleh pulun abis2 kasik score gile2. memandangkan en.sayang pun mcm ade harapan na smbung belajar, maka kami tade ape pun yg na dikejar2.belajar la dulu. kawen? nanti sat.na pk jap. duit simpanan pun tade, na nikah. lempang kang. kate fazreen kpd fazreen lg.

ah, identiti kedua aku dtg lg.shuh2.aku na tulis blog ni.jgn kacau.

dan kesedihan berganda2 bila mama bgtau tok semakin teruk. aku berendam air mata sepanjang malam tadik.kalau bole aku na disamping die skng. aku tade kelas kamis n jumaat.kamis pagi aku akan gerak ke bentong. aku tak kire. tok, brtahanlah. aku berdoa agar Tuhan mempermudahkan semua ini krn Tuhan tahu segala-galanya. tok,be strong. I love you.

Al-Aleem
dan krn Tuhan itu Maha Mengetahui

0 comments:

Post a Comment