Tuesday, February 16, 2010

unhealthy habit

"gigit kuku.gigit kuku.
elok sgt lah tuh.
sok kuku da tade,gigit jari plak.."

itu kata2 yg mak aku salu lemparkan kt aku tatkala melihat aku spt mangsa perang yg tade makanan.gigit kuku.

aku gigit kuku bile aku sedang berfikir,aku nervous,aku buntu,aku cuak,aku risau dan sewaktu dgnnya.kirenye bkn saje2 aa aku suke gigit kuku nih.aku tahu ia satu habit yg sgt buruk n sgt tak hygienic.

tabiat nih da lame ekceli.sejak zaman sekola lagi.
ala2 cuak tak siap keje add math,mule aa gigit kuku.

da masuk kampus pn still dgn habit nih.tataw la ngape.
b4 prizentation.xle jwb test,exam.mesti gigit kuku.

skrg pun.
aku sdg dilema berhadapan dgn satu masalah.
masalah yg memerlukan kekuatan dalaman.
yg memerlukan kesabaran,keimanan dan pengorbanan.
bunyik mcm masalah berat,tp sebenarnya ia hanyalah precaution yg perlu di ambil.
bak kate org,mencegah lebih baek dr merawat.

kurang yakin pada diri sndri,tp sbb kemahuan org laen,jadi aku kene hormat.
aku harus setuju dgn kemahuan itu krn ia utk kebaikan, bkn shj utk aku,malah utk die,keluarga dan sesiapa shj.
krn dgn pengalaman mcm nih,akan menjadi contoh dan pengajaran bg mereka2 yg laen pulak satu hari nanti.

jadi,gara2 khuatir akan ape yg berlaku,aku jadik stress. *gigit kuku*

menambahkan kekusutan situasi bila aku realize yg esok aku da mula bekerja semula.
shit.kenape aku tak abis2 pektikel lagi nih...
*gigit kuku*


MyEm0.Com

0 comments:

Post a Comment