Tuesday, February 9, 2010

U2-13-03

pagi nih tak mengantok.

ade cerite misteri berlaku di rumah ampang.
ekceli suda lame aku nampak sejak aku tinggal di situ disember lalu.
tp aku nekad utk mendiamkan shj dr pengetahuan ika.krn aku tau,kalo kua cite2 cmnih,pasti ika akan cepatkn lg proses pindah rumah.

aku smpai umah seawal 530 ptg sbb tak pikap ika.
smpai je,setel loading2 brg,aku trus g mandi.

mase mandi,aku ade terdengar suara kanak2 riang bergelak ketawa.
itu perkara biase krn rumah aku tinggi.so,suara2 bergema naek ke atas.sbb tuh dpt dgr dgn jelas.tp kali ni,suara tuh amat jelas mcm kt luar rumah je.mcm sebelah tingkap bilik air tu jek.lantak la.aku buat tak peduli.

selesai mandi,aku terdengar satu hentakan sgt kuat pd gril pintu rumah.hei watdehel.
budak2 ni kalo maen jgn la smpai langgar pintu rumah org.herdik aku sendirian.
aku masuk bilik dan berehat,on9 dan ape2 yg sepatutnye la..

tak sedar,aku terlena.

kdg2 terjaga dgn bunyi housemet di luar.aku lihat,ika masih belum pulang.
aku menyambung tido.

deringan telefon mengejutkan aku.cis.sialan mane call aku tgk syok2 tido neh.
tah sape tah.die ade sebut name.tp sbb tgh mamai sgt2,aku maen ckp jek.tah ape2 aku ckp.lantak lah.

selepas call tuh,aku trus tak ngntok.bongok betul.tensen gile aku.sedap2 titow ni.
aku on9.tgh syok2 on9,tibe2 aku terdengar suara gelak tawa kanak2 tuh tadik.sama.mcm ptg tadik punye gelak.tibe2 bulu roma aku tegak.

mula2 aku ignore.tp memandangkan gelak ketawa tuh berterusan dlm stgh jam,aku jd emosi.na menjerit pun ade.takot punye pasal.

aku tekup muka.terus tertitow.

pagi tadik,spt bese aku mandi seawal jam 6 pagi.
aku da lupe pasal kanak2 ketawa smlm.tibe2 suara smlm muncul lagik.
naseb time tuh da na siap mandi.
aku cepat2 klua bilik air,dan siap2 sume smpai lupe na brekfes.
salu kua uma 725 pg.tp tadik,715 da kua.

angker di lif.
aku tunggu lif.ting!lif terbukak.
ala...selalunye ade akak kelantan tuh turun same2 ngn aku.tp sbb aku kua awal hari nih,akak tuh tade.aku tak suke turun naek lif sorg2!

dr tingkat 13,siyesly, lif tu benti tingkat 10,tingkat 7 dan tingkat 2.
tp ketiga-tiga tingkat tuh tade sape pn masuk.even tade sape pn tunggu.
aku assume,mebi dorg da naek lif lg satu.tp tak mungkin sbb lif lg satu td masih di tingkat 19.

nsb baek kete aku mmg park dpn lif.

MyEm0.Com

sbb tuh aku rela tunggu ika blk kul 6 sbb tanak naek lif sensorg

0 comments:

Post a Comment