Wednesday, May 1, 2013

Penyakit

lamanya tak berblogging. rase hidup yg ade skng extremely limited. komitmen semakin padat dr hari ke hari. tak muncul hal ni, muncul hal lain. setel satu persatu. waahh.

kerja.kerja.kerja. smpai public holiday pn kerja. bg aku selagi public holiday tu tak efek aku, aku keje je. aku x komplen.jln raya yg hell hari2 tu, td siap bole baring peluk bantal golek atas jalan. na ronda2 subang jaya pun ok gak td. kemain kosongnya. tggu la besok. mcm setan blk.

penat otak berfikir. lately minggu sakit. hampir 2 minggu badan kurang selesa. dan seminggu yg lepas, dijangkiti virus demam on off. 3 kali pegi klinik. maklumlah, panel kan. ubat2 rawatan semua company bayar. tarah laa ape lg. kalau stok ubt, tak payah kata la. bole bukak klinik baru.

so da mc dua hari. takkan na mc lg wlau badan blum betul2 dlm kondisi sempurna. doc syak aku denggi. hey2, aku da ade sejarah denggi. ni bkn denggi. ni demam biase2 je. so hari ni btul2 sehat.

tiba2 kt ofis td, pg td body cramp. well, monthly sickness utk prempuan normal. PMS. shit. alhamdulillah, kerja xla overload hri ni. so rilek2 je. tp semakin tgh hri semakin gila. kaki semua da kejung. terpaksa lunch. memandangkan org gila je yg keje on labor day, so harapan kedai mapley bwh opis tu aje yg available. aku tapau megi goreng. lunch sbb na telan pil menstrual n aku tau consequences nya msti ngntok gaban.

ternyata. jam 2 lebih aku da mabuk. sbb da kritikal, I have no choice selain mintak kebenaran max, supervisor aku utk berehat. pegi tido kt surau. malangnya terlajak smpai sejam. kecoh satu dept ttg misteri kehilangan aku. hahaha. smpai liy terpaksa jmput aku kt surau. thanks liy.

smpai skng aku masih tak stabil. bole emosi bila2 masa. adui payah jd pmpuan ni. terkena aku plak, forever sakit. dah tua2 ni makin kerap sakitnya. tanak la tmpt kerja aku ade perception pd aku. cmne evaluation dorg pd aku nnt. so I have to be strong. plus2 aku terbawak2 masalah lain dlm alam pekerjaan aku. so, aku kene betul2 bina kerjaya aku.

aku cuba syg kerjaya aku lebih dr segalanya skrg ni. so, aku takde pilihan selain menjadi terdesak dlm semua bende. try avoid bende2 yg bole buat otak aku celaru. nak2 antibodi badan. tak tahu la knp. kewangan yg pasti. keluarga tak lari dr koflik, tp kami sentiasa satu. menjadi tulang belakang aku. boyfriend? no komen. knp? Tuhan beri jawapan suatu hari nnt. sbb mak bapak aku keep mentioned pasal kawen bila aku blk. why? T_T

tolongla. isu tu pun bole bg impak besar tahu. deng.

0 comments:

Post a Comment