Thursday, May 16, 2013

monolog

lately post na memendam rase je kan. and I know who's following me. and he text me says that,
"what happen darl? sounds sedih je lately. I read your blog but scared to drop any comment. Im scared if I hurt you"

well, thank God, masih ade yg hormat perasaan aku, takut hurt feeling aku. thanks. even aku upset dgn byk benda, tp aku percaya dlm ramai2 yg lukakan hati aku, mesti akan ade sorg yg cuba please me. thanks.

hri ni je da mengundang pelbagai bencana. dr pg, semuanya isu dlm ofis shj. bayangkan, just bayangkan. hidup kau yg limited, kerja kau yg redundant, jarak kau terbatas. dan masih ada manusia berjiwa binatang cuba kontrol diri kau.

bile blk rumah, kau di counter attack lg skali dgn manusia yg mungkin berbakti tp tak secara seluruh nye. boleh, faktap dgn tuan rumah sndiri?

kt ofis td mama sibuk2 text mcm2. for serius, kalau taknak dtg convo aku, aku redha. tp xperlu bg tons of reasons. imagine my sadness. takperlu berada di situasi aku, just imagine how does it feels. aku sentap, ye aku sentap. aku hilang semua kot. aku rase tahon ni tahun teruk bg aku.

aku bersyukur, hidup aku setiap hari dipermudahkan. but certain people dlm hidup aku, kdg2 aku tak fhm korg nak ape. korg nak aku jd mcm mana lah. semua menyalahkan aku. common, tak boleh bg chance ke, just once, for sake of my big day. lepas tu na attack aku, attack la puas2.

pernah kau fikir sadness aku smua ni?
yg kau tau, semua salah aku.
ye aku salah. aku bossy. aku fussy.
kdg2 aku dtg dgn reason, yg mungkin kau akan ckp "ah alasan"
tp alasan tu sbnrnya sadness aku. sadness yg aku xdpt elak, lantas menjadi alasan yg kau tak boleh terime.
kau pernah fikir aku hilang tmpt mengadu? takde tmpt bercerita?
kau pernah fikir lately smua aku buat sndri? tanggung lapa sbb tatau jln na pegi mkn tmpt kite biase mkn. n bla bla bla.
kau pernah fikir yg smua ni berpunca dr aku?

takpe. tak pe lah. aku tak suka org faham aku. sbb bg kau, aku tak pernah faham situasi kau.

0 comments:

Post a Comment