Tuesday, May 28, 2013

Hadyai dan tragedi T_T

hello hadyai! last part for our trip.

pagi jumaat da check out sbb naik van jam 10 pg ke hadyai. yes! another 5-6 hours on the road. siyesly, kt sana, trafic lite tu mcm hiasan je. dorg bwk mmg superb. na thanks sikit kt abg kamil n kak kira. masa kmi smpai dr KL hari tu, terjumpa couple ni dlm tren. dorg suggest mcm2 benda utk krabi sbb dorg da biasa dtg. tips2 berguna. thanks!

so jumaat tu around 6 pm smpai Tune hotel hadyai. denG! penat lg skali. da check in, basuh2 muka je, trus g floating market. slalu tgk dlm tv. kali ni real punya. sbb kami takde intention utk shopping, so duit ngam2 ho je la. takde shopping2 sgt pn. ade la souvenir sikit2. ade driver tau! 500 baht je utk satu kete, bwk kami ke floating market. jauh jgk la.

mlm tu kami pegi plak pasa mlm hadyai town. tepi hotel tu je. ronda2 jalan kaki syok. weekend plak, so pack sikit la. makan2, muizz si gila seafood, abis bape baht tah utk udang besar penumbuk. kau hado? mmg best! aku beli kerabu seafood as well as adam. tp mkn isi2 je. kerabu die bapak punya pedas. esk nak naik tren, kang berak2 plak. so tak abis.

mlm tu tido mcm orang gila masing2 penat dr dlm van smpai berjalan.

the next morning lepas brekfes, pegi urut2. satu hal yg senang kt hadyai, mostly dorg muslim n dorg ckp utara. dkt ngn perlis kn. so takde barier sgt na berkomunikasi. pegi urut kt ape tah nama kedai tu. thai massage 300 baht sorg. senang currency thailand sbb rm30 duit kita, dorg kali 10 je. 300 baht. cmtu la lebih kurang.

pg before urut smpat lg usha2 barang kt pasa tu. lepas urut2, kami late checkout. charge 120 baht je. hahha. check out kul 2, tren ke KL kul 4. menapak je pegi tren. dekat gila. before naik tren, kami lunch dlu. kedai kerek, dan mihun sup die tak sedap. hahahah.

tragedi.
alhamdulillah, setel hadyai, ready blk ke malaysia. dlm tren semuanya selesa spt dtg, tp insiden mengecewakan aku smpai hri ni. kami nk ke kantin, singgah toilet sbb aku na terkencing. aku terdetik, jamban ni kalau kencing jatuh kt landasan trus. aku pn bwk klua fon aku dr poket sbb tanak die jatuh dlm lubang jamban.

aku letak atas tmpat sabun. aku pn sardin je klua smpai kantin. apelah daya, dlm masa 10 minit, bye samsung s2. sobsob. muizz da try runner fon tu, da takde rezeki. mat2 indon ramai plak dlm tren tu. menangis smpai trtido aku. aku tak halal sape amik fon tu, tp aku redha kehilangannya.

so aku takde wasep, instagram semua skng. aku pkai fon cikai gaban, pinjam plak tu. tp bil tau! tak main topup2.. hahahhhaha.

overall, mmg seronok. sgt! kami tak kira lg berapa kami habis total kat sana. tp akan dikira nnt. so,first mission berjaya. katanya hujung tahun na ke phuket. tp hujung tahun musim hujan. maybe bangkok? or else bali? nantikan. hahahhaha.


0 comments:

Post a Comment