Wednesday, May 1, 2013

jangan tanya kenapa

penat. pnah tak kau tgk budak kecik nangis smpai muntah? ha ni tak. bkn bdk kecik. pmpuan umo 24 menangis smpai muntah. muntah habis. n skng perut aku lapa balik.

bile jd cmni, aku wonder. aku wonder knp aku masih mcm ni. knp masih aku punya hati sedangkan aku kejam. bg kau, aku hnya sia2. membebankan. pd kau, nasihat2 aku cuma menambahkan lg sakit dlm jiwa kau.

mungkin aku dtg tak tepat pd waktu. mungkin tak kena pd tutur kata aku. mungkin aku terlalu pentingkan kesempurnaan mcm mana lelaki2 lain nak. aku fikir, dgn jd seorg perempuan yg amik berat, fikirkan kesan pd waktu akan dtg, i mean fikir panjang, cukup buat kau rasa sempurna. 

aku tak nafi. aku complete. nak apa, nak kemana, semua aku dpt. tp knp aku x bole jd kau. knp aku x bole buat mcm mana kau buat utk aku. yg aku tau hanya membebel membuta tuli tanpa fikir kesusahan kau, tanpa fikir perasaan kau.

aku suka bertindak tak pakai otak. mcm aku renyuk rokok kau. padahal tu da cukup adil pd aku. ntah knp aku buat semua tu. utk apa pn aku tak tahu. barangkali aku tak prnah puas dgn apa yg aku ada. mungkin pd kau,  aku sengaja menguji kau, mungkin bergurau dgn renyuk rokok tu. pd fikiran aku, aku cuba utk jd yg terbaik supaya hidup kita lebih baik lepas ni, sehat. aku cuba tunaikan hasrat kau suatu ketika dlu utk berhenti merokok. ternyata aku hanya mendatangkan amarah kau.

mcm isu kereta. kau tgh semak dgn kereta kau. tp aku tambah lg dgn bebel2 yg tak bermakna langsung. kalau aku jd kau pn aku skt hati. buat apa aku bebelkan bende yg dah jd. tp pd aku, aku cuma na jd yg terbaik, beri option jln terbaik supaya kau tak akan marah2 kereta tu lg. supaya kau takkan dibebani kereta tu lg. ternyata, bebelan aku tu kusutkan lg kepala otak kau yg da sediakala kusut tu.

bila aku blk, aku fikir. knp aku nak marah. aku yg byk buat perkara tak betul. asyk fikirkan utk kebaikan.
tanpa fikirkan perasaan yg sedang kau alami. mungkin aku bole fikirkan cara lain lagi utk jd terbaik. tp ntah lah. mcm aku ckp dlm post sebelum ni. aku desperate utk semua benda. bila sampai suatu tahap, aku takkan anggap lg benda tu beban. dan waktu tu jgn tnya knp aku diam.

kadang2, aku pelik. aku siapa. untuk apa. kenapa. jgn buang masa kau untuk org tak pandai hargai mcm aku. 

0 comments:

Post a Comment