Tuesday, May 28, 2013

KL - Krabi =)

hye. after cerita konvo, cerita first mission aku na share kt sini. I know sape yg paling eager na bace ni sbb die tak puas hati tak dpt ikot kaaaannnn! hahaha.

our first mission accomplished! alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. tak ingt sejak bila dirancang, tp seingat aku sejak zmn belajar lg da rancang untuk trip ni. dan bila da keje, ade income sndri bru la berpeluang. Krabi, nice place,nice people and nice memories.

seronok. touch down at Krabi on 22 March, after long journey on the train for almost 13 hours tak silap. fuuuh! mmg jauh. tp tren kite sgt selesa skng. gerak mlm selasa, smpai pg rabu. smpai hadyai tau, belum Krabi lg. mueheheh.

another 6 hours dlm van menuju krabi from hadyai. imagine. just imagine mcm aku slalu ckp. hahaa. smpai hotel, kitorg stay kt Sunda Resort, around 7 pm. late check in n debit card decline! hahah imagine lg perasaan aku time tu. na sumpah seranah diri sndri pn no point. kakak receptionist ckp, check in la dlu. muka da selebet sgt tu. hahah. byr nnt la.

so landing atas katil, yg penting shower dlu. perghhhh. almost 24 jam xmndi. dpt mndi mcm ape je jadinya. so, mlm tu kami ke 7e shj cri ,megi since da lewat utk ke ao nang town. I mean lewat utk free shuttle. pegi bole. balik kene naik tuktuk. tak mau la.bru smpai kan. so dlm keadaan bdn jetleg. xmampu i ols.

esok pg masa breakfast adam pn smpai berlarian2 anak turun dr van airasia. mangkuk ni smpai lambat sbb die ade hal yg nak diuruskan katanyaaaa! ahahhha. alhamdulillah adam, u made it! naik flight gittew!

agak terkocoh2 jugak nak mengejar aktiviti pagi tu. na g island trip katanya. terkocoh2 mamat hotel ni hntr kami ke jeti kt ao nang utk phi phi island trip. snorkeling n maya bay visit. superb! mmg best!

gmbr2 terlalu byk. na story mory kt sini pn mcm tak feel je. tggu gmbr dr camera adam, n camera aku. then akan menyusul bila da dpt nnt la. bila tu tatau la kan. mcm jauh sgt je abang2 aku tu. hahaha.

phi phi ade pekan die, tp die besar. so dr ao nang nak ke sana took about 2 hours. sempat la meleleh2 air liur basi tido dlm boat.aircond boat tanak kalah plak. adam tido kt kpla boat. pastu sunburn bingit. hahah. muizz aku tatau die buat ape. tau2 je da muncul merata2. hahaha.

blk dr phi phi hujan renyai sikit masa on boat. so doesn't matter pn sbb da na blk. compare to perhentian, Krabi kurang panasnya. perhentian dlu sunburn teruk muka aku. this time, alhamdulillah, tak terbakar teruk pn.

mlm tu trus klua blk2 dr phiphi. pegi ao nang, cari2 barang. ouh ya, bercakap mengenai cari barang, kami kt ao nang begitu terdesak sbb dr petang duk call customer care maybank. please alert Maybank malaysia. korg punya customer care Fuck Off. to be honest. aku call dorg utk hal debit card aku. just utk pengaktifan mode international supaya bole swipe utk byr bilik hotel. imagine dr first day kami smpai smpai second day, customer care maybank masih mcm sial.

last2 muizz maki dgn satu nafas, dlm semenet je die uruskan! damn you! ape yg susah sgt selama ni? kami topup dkt rm30 equals to 300 baht sbb nak beli topup. da la pakai number siam, call malaysia. whatdehek. skt jiwa aku.

ok, enough with the bullshit. kt ao nang kami mkn kt restoran muslim. senang na cri sbb mostly dorg muslim. makanan ok la. frust sbb tak dpt pisang coklat n pancake mcm kakak n kak dorna bgtau. takpe2, next time.. eh?

dpt shopping2 sikit then lewat jugak kami blk ke hotel by tuktuk since free shuttle from hotel last pickup before 930 pm. ade jgk la bapok2 drag kt situ. tp na snap gmbr kene bayar. pergh.

the next day, hadyai! here we come!

0 comments:

Post a Comment