Tuesday, May 17, 2011

the new life is begin

"how's ur work dear darling?", mama asked.
"OK ma..", pampered diri sndri.

HITAAAAMMMM!

on my first day, I've been assigned to Housekeeping Department. ok, speechless sbb its a kind of "whatever" department. bergelumang dgn makcik2 yg..ok, what are they trying to say ekceli? loghat langkawi sangat lah. hoh.

ape yg hitamnya?kulit lah! why aa? sebab kene tolak troli tengah2 panas dr bilik ke bilik. ok, enaf bermonolog. rase mcm dumb ass gila sbb kene belaja balik buat mende2 tu. kemas katil, camne na fold bed sheet, bentang bed sheet, turn bed, turndown punya lipatan, cuci jamban n bla bla bla. ala2 makcik cleaner la kn. senang, bahasa pasar kita.

duk ikot kak Dah. ha jadik la join akak2 ni bercerite, sambil2 tggu guest siap2 na berambus, kami na kemas bilik depa, duk makan mempelam sebutir dua dulu. bole jadik hotel ni byk plak pokok mempelam.

"hang duk buat keja lagu ni dik, hang jgn penyegan"
"buat kemas bilik pun na segan apenye kak?"
"hang paham dak penyegan tu ape?"
*nganga tanpa respon*
"penyegan tu maleh dik oi"

lalu kak Dah berlalu dgn selamba meninggalkan aku sorg2 duk mengunyah buah mempelam.woh, dpt cicah kicap cili ni cara gak.

aku terus follow kak Dah smpai jam 5. ape die buat, aku na try buat tp depa tak bg. katenye nanti kami report kate kene buli. hmm bantai la.kita na belaja buat, die kate kite manja. kang kite tak buat pape, kate kite penyegan pulak. *loghat sangat* HAHA :D

hari kedua, loqlaq! penat na mampuih.ha, hari kedua dah bole loghat sikit2 dah. syok2. dah bole borak2 dgn kak2 tu da. kalau semalam, haram. hari ni da bole paham da. kerlas. cepat mental mak masuk dgn dorg noks.

la ni, ikot kak zura pulak. kepochi. cemuih heh duk bersembang sambil buat kerja. pantang, ada ja duk sembang depa ni. *ha siap lah, pasni blog aku dah jd blog org utara la dah*

penat dr semalam. kalau semalam kak Dah byk avoid aku dr buat keje, kak Zura len sikit. die encourage aku buat keje. die bg aku satu bilik btol just utk aku sorg2 buat. hoowaa. best2. wlpn pasang bed sheet ada failed sikit. semuanya 14 bilik hari ni.wow, berlecak segala celah. hahaha. standard la, da satu sem aku tinggalkan training housekeeping ngn mak tiri. dah la ni, takde mak tiri dah. semua duk pakat buat sendri.

syiok gak ngn kak Zura.muda lg, baru 26. duk bercerita pasai marka dia. planning nak nikah ujung tahun ni. syiok la aku duk dgr cerita org. respon aku senang je, sengih2. tak reti aku na respon lebih2. kang depa kata lebih sudu dr kuah pulak kn.

btw, masuk hari kedua ni, wlpn still rase exhausted, tp aku getting ok dgn keadaan. dah bole gelak2 ngn staf. even kucar kacir gak semenanye. nak2 ngn rumet. masih takleh na get used. mebi sbb shift laen2, dptmnt laen2, tu yg jarang komunikasi. tp dorg ok. budak kedah semuanya.

"ang ni diam ja, ang tak suka duk sini ka?"
"suka. janggal, tmpat org."
"keja ok?"
"depa ok ja. seronok sy kalau keja lagu tu ja", opsss. terkeluaq ckp utara da.

berderai ketawa budak2 ni. aku tau dorg ok. tp tak biase lagi. kene bykkan masa tugeder2 kot.

Bentong, I miss you.


0 comments:

Post a Comment