Tuesday, May 24, 2011

loqlaq sat

kabut.kabut.kabut! sumpah rasa mcm nak terjun laut skrg jugak. faham tak ape aku rase. HAHA.

cerita semalam, hamun makan diri.

"menyemak aa jam ni. asek tersangkut kat cadar je"

satu2 jam tangan yg ada, asek tersangkut menyebabkan kerja2 housekeeping aku terganggu. aku bukak. pastu dah. dah ape? dah lupa tarok kat mane. smpai bilik 213, kak nurul tnye aku pukul brape skang. kelam kelibut duk raba2 poket seluar. lari pegi kat troli, rabak. habis di selongkar satu troli. kak nurul masih menanti jawapan kot. tiba2 je menghilangkan diri kan.

saiko. jantung wa laju beb. pegi kat kak nurul, mintak kunci. sebagai makcik cleaner, mmg kami ada semua kunci bilik yg di assign dan bole di masuk suke2 hati. I mean dlm keadaan mcm ni. mengagau aku berlari balik ke bilik td.

mana? mana jam bodoh ni?! mana kau pegi??

air mata bergenang. mula menangis tak sedar diri. sebab tak silap aku bilik yg kami kemas b4 this ada arrival. mcm mane kalau bilik tu guest dah check in? pastu anak die nampak jam tu, anak die amik? cmne? pale otak da pk bukan2.

"sorry miss, how far Chenang from here?"
"sorry sir, I don't know"

haha. sbg pekerja hotel adalah dilarang keras menjawab pertanyaan guest dgn perkataan "I don't know". tatau mcm mane pun, mesti jwb. kau na kencing,kencing je guest tu. tp aku mmg na terkencing pun time tu. mat saleh bodoh ni tak nampak ke muka aku tgh terdesak?lg mau tnye mcm2. naseb tade kendi je dlm tgn aku. kalau ade da lame selamat kene hempok ngn aku.

lantas menjelma jd watson nyambek. smpai bilik 210, kunci plak tak jumpa. bende segugus mcm tu. jntung na tercabut rasa. apehal ntah. tafaham aku. masuk je 210, wah. ade atas meja dkt tv. lantas genggam makhluk biru tu smbil jatuh terduduk melutut. ya ampun, hindustan sangat kau nehhh! tah, aku pn tafaham.

smpai blk kat kak nurul, buat muka toya mcm tade pape yg berlaku. mcm la kak nurul tu bodoh tak nmpak mata bengkak aku kn.blk quarters, bila pk2 blk, laaa....kelakarnya aku. motip aku melalak begitu bagai? syg woo....jam mahal. jam pasar malam wa redha je beb. sentimental value kn.

itu la cerita smlm.

hari ni?

cilako.membebel di muka pintu room 217.
"ei pengotor. sialan punya guest. bla bla bla"

eh.eh.eh.dia dah mai.

"hai fazreen..." smbil menggosok nametag beliau, pandang malu2. lesung pipit tu yg mahal!
"hai nizam..." buat mende yg sama.

dan beliau pergi dgn...dgn...dgn....wheelbarrow itu. alahai. budak landskap je pun...duk angkut2 pelepah kelapa, kutip buah mempelam, cuci longkang.adoi lah.
nizam...nizam...naseb baek ang cute...

0 comments:

Post a Comment