Sunday, January 10, 2010

KAMU

dengar sayang,
ada lagi perkara yg sy ingin beritahu.

kenapa mesti begini?
kenapa mesti lakukan ini?
salahkah aku pd kamu selama ini?

sejauh mane cinta ini sebenarnye?
sampai bila harus begini?
simpan semua cerita.
simpan segala rahsia.
benar,sy tiada hak brtanya.
tp jgn hukum aku begini.

sayang,
kita sama2 ada cerita lalu.
aku tak mahu kamu turut kehendak aku.
tp kalau aku mampu lakukannya,kenapa tidak kamu?

kamu,
isu ini tidaklah sebesar mana.
tp siapa dpt menahan rasa cemburu?
hanya mereka yg tiada keikhlasan mampu menyembunyikan rasa cemburu ini.
tidak pada aku.aku lebih rela berterus terang dari sakit sendiri dlm hati.
sudah byk aku menikmati rasa sakit ni.

aku sudah byk kehilangan masa dengan kamu.
kenapa kamu perlu menghukum aku begini?
jgn jadi bodoh!
krn aku tidak sebodoh yg kamu sangka.
aku boleh menggodam sehingga ke perut laptop ni.
tp sengaja aku tidak lakukannye.

tp mlm nih,aku benar2 tekad.

ternyata kamu tepat dgn sangkaan aku.
folder tuh baru saja di delete.
kenapa?!
takut?!
kamu pengecut!
jika benar kamu tiada rasa cinta pd perempuan cantik itu lg,sudah lame gambar2 kamu dengannya dah lama terbuang.
sperti aku!
spt aku yg mati rasa cinta terhadap mereka2 yg dulu.
tp knpa tidak kamu?!

aku kecewa sekecewa2 manusia.
tidak pernah aku rasa terkilan begini.
kerana aku seperti mematahkan hati sendri dgn melihat gambar2 tu.
aku benci diri aku sendiri yg tak dpt menerima hakikat ini.

satu penyesalan krn aku delete gambar2 lame aku.
satu penyesalan krn aku dipertemukan dgn kamu.
si pengecut!
si penipu!

aku tidak tahu di mana nilai diri kamu kini.
krn masa makin menghakis kepercayaan aku pd kamu.
krn aku sudah mati rasa pd kamu.

aku menyesal terlalu percaya pd kamu.
aku menyesal terlalu mencintai kamu.
aku mula merasakan bahang2 kebencian.

kenapa kamu masih syg cerita2 lama kamu?
kenapa?berikan aku satu penjelasan yg terang dan jelas biarpun sepatah perkataan.
berikan aku satu ruang utk aku bernafas.
krn air mata ni menyekat sendi2 suara,
krn air mata ni menghalang nafas2 lega di dalam hati ini.

kamu.kamu perlukan pengajaran.
krn kamu tak pernah merasa kehilangan.

0 comments:

Post a Comment