Thursday, January 14, 2010

congratulation Fitri n Ana

setelah berkelahi bagai na gile,akhirnye kami memutuskan utk membaiki keadaan.
tengs kerana memberi penjelasan yg sbnarnye tak bape bole na terime.
tp aku xsanggup sakit begini lagi da.biarlah sume masalah ni berakhir dgn aku yg mengalah.biarlah aku saje yg menyimpan.

smlm aku masih mc.dan cube bertahan dgn membawa diri bersiar2 ke IKEA.well,it makes me become better.

dan pagi tadi,fitri call menyampaikan berita plg gembira dlm hidup die dan ana.
ana selamat melahirkan anak perempuan dan lelaki.ehh?
"ekspres" kate fitri.
dr anak sorg lompat jadik tiga.

aku tergamam.derrhhh...cmne ko lakukannye?ajar sikit.hahaha.
aku pasti anak mereka yg baru nih sgt comel krn aliff anak sulung mrk sgt hensem.

tp bila fitri mengadu bahwa bagaimana mereka na teruskan kehidupan berbekalkan gaji RM1000 hasil mata pencarian di 7E?

tanggungan assigment dan anak2?fitri buntu.aku pintanya bersaba.semuanya pasti ada hikmah. sedangkan dia sendiri pun tak tahu rezekinya utk dpt anak kembar tahun nih.

fitri berusia 22 tahun dan ana berusia 21 tahun.sebaya aku.bagaimana mrk menanggung taraf hidup seusia ini.semua itu cabaran bg mereka.dan nasib menyebelahi krn fitrti seorg pelajar dekan di UTM skudai. maka itu pasti menjanjikan die pekerjaan yg baik dan gaji yg lebih baek selepas tamat belajar nanti.

dan ana,kamu ibu yg hebat krn mampu menghantar aliff masuk tadika tahun nih.kamu berdua ibu bapa yg amat dikagumi.krn cerita kamu amat kami kagumi.

bersabarlah hadapi dugaan.aku amat gembira dgn kelahiran kembar kamu.
tahniah dan semoga berjaya membesarkan mereka.anak2 nih rezeki.jgn abaikan okeh.
aku mengerti perasaan kamu.tp jgn jadikan anak2 sebagai beban.

kerana kamu hebat.kamu tak pernah mengalah.
tahniah again syg.
insyaAllah takde arah melintang,aku akan pergi melawat kamu dan anak2 di ipoh.dgn izin Allah.

dan utk fitri,bersabarlah.beberapa bulan shj lg kamu tamat belajar.aku pasti kerja2 yg bagus dan gaji yg bagus menanti kamu di luar sane.
dlm kehidupan skrg,berilah pengorbanan sedikit demi kehidupan keluarga kamu.
aku amat bangga dgn ketabahan kamu.

Good Luck The Fitri's.

Thanks to Fitri sbb memberi keizinan utk post ini.

*na baby kembar jugakkk!*

0 comments:

Post a Comment