Tuesday, August 6, 2013

pulang ke dunia nyata

hye blog. lama tak berusik. mcm terlupa aku pernah berblogging. terlalu kusut dgn keadaan semasa, termasuklah hilang punca hubungan dunia luar, aku seperti melupakan satu2nya tempt bercerita aku.

Ramadhan datang dan pergi. lagi beberapa hari nak beraya. terlalu banyak perubahan. tak terluah dgn kata2. btw, cerita demi cerita terus datang dan pergi. begitu juga orang2 disekeliling aku.

hidup berjalan dgn mudah jika tak diceritakan. ade bagusnya jugak kalau tak berblogging ni. byk cerita dilupakan. blog aku tak di follow oleh seratus, seribu mahupun puluhan ribu follower. tp trima kasih di atas respon2 teman2 yg tak pernah lupakan aku. siap remind "bila nak update blog?". poyo kan? tp realitinya, aku tak ingin ingat apa2 yg berlaku. jd tiada rekod utk itu.

jam 3.15 pagi. bentong.

sejam yg lalu. seperti setahun yg lalu. seperti dua tahun yg lalu.tiap2 tahun. trima kasih krn mengubati rindu ni. dua tiga hari ni mmg resah gelisah. dan baru siang td mama n kakak mengusik aku ttg masa lalu aku. ah bg aku, usikan dorg tak memberi apa2 erti. dan krn usikan2 itu lah buat aku neves smpai ke malam. neves aku terhenti pd hari yg sama. nasib baik tak smpai mlm raya or amik masa berhari2. pasti gila. hahaha.

saat2 mata dah layu wlpn minum gelas kedua nescafe, fikiran aku berlegar2. di mana kamu? tak salah aku nak mimpikan kau. sejarah, bukan bererti aku harus mati dgn sejarah. mimpi kah aku?

vibrate tu bukan mimpi. mmg betul. bila mata bukak, ade satu miss call dua minit lalu. shit. shit. demit. dah jd miss called? argh. apsal tak sedar. bodoh punya telefon. ringtone punya volume suka2 abah dia je nak jadi perlahan even bru kejap td aku ejas volume paling kuat for the sake of solat subuh punya alarm. ah, miss call. ok menangis skang sbb tu bukan mimpi.

mata segar bugar. mcm mengharap sesuatu..

terima kasih. vibrate lagi. terima kasih krn very uptodate dgn blog aku. alam maya beritahu ttg aku, kau hidup dlm wayar2 penghubung. knp tak terbangkan aku ke sisi kau?jauh jarak kita sedangkan yg di depan mata pun aku tak pernah yakin bahkan aku letak seratus peratus beban di atas bahunya sehingga aku tidak lg dia perlukan. inikan pula aku perlu yakin pd kau beribu batu jauhnya.

kau tidak pilih tanah air ini utk syawal akan dtg ni. atas alasan, setahun keluarga kau tinggalkan kau di sana. takpe, masih ada sebab kenapa Tuhan belum beri peluang utk kita bertemu selepas 2 3 tahun ni. aku lupa bila kali terakhir aku lihat kau.

jauh. jauh minda hitam aku. aku bukan siapa2 utk rindu kau. mungkin sekadar mengingati kau. kenapa call kalau sekadar nak tambah luka hati? selalu malam raya, knp tahun ni awal? kenapa birthday tak call? ouh aku terlupa. aku terlupa siapa aku pd kau.

0 comments:

Post a Comment