Friday, August 23, 2013

=)

hari ke5. keep memangkah kalendar. hitung hari utk apa? saja suka2. menjadi seorang yg baru bkn mudah. keep moving on. smlm btul2 mem-busy-kan diri. tolong kakak, jaga airis, mkn meatball dgn tenang n malam tgk tv dgn kakak. btul2 menikmati kehidupan.

dan aku pn dpt merasakan mcm satu kelegaan. hati aku dah takde org nak sakitkan. dah takde pertengkaran. dah takde defensive, bahagia. btul2 bahagia. mesej2 kat fon aku takkan tgk. mesej masuk, aku back tanpa buka mesej tu. and guess what, dah ade 8 unread mesej utk masa skrg. hihi.

sng cite, btul2 aku dpt masa utk diri aku. dan aku mula selesa hidup mcm ni. aku hnya buat apa yg aku nak buat. aku pegi daiso, aku beli chatime. drive sana, drive sini. main playdoh. takde hati dah aku nak jaga. dah takde fb org aku nak kutuk. dah takde gambar mahupun foursquare aku nak kutuk. hidup aku serba selesa wlpn tanpa android.

aku percaya dgn hidup besederhana, walaupun takde teknologi canggih, aku tgk aku dpt lebih byk rase selesa berbanding dulu. sunyi, aku admit benda tu. tp selama ni aku menahan telinga, menahan mata tgk org lain seperti bermegah2 pakai barang macam2 sedangkan aku tak mampu utk semua tu. skng aku tak payah tgk keangkuhan2 tu lagi. hidup serba sederhana. takde barang2 mahal, takde teknologi canggih.

ape yg buat aku rase cukup complete skng, aku duduk dgn family, aku ade tmpt bergantung penuh, ade internet utk donlod runningman, ade kete utk bergerak ke mana2, masih ade baki duit simpanan, ada anak buah utk bermanja2. mmg takde teman, semua benda bergerak sndri, tgk wayang sorg2, jalan2 sorg2, yg penting hati aku dah takde org nak sakitkan.

cepatlah masa, cepatlah masa berlalu. aku nak hidup bahagia mcm org lain yg sedang bahagia meraih hari2 penuh bermakna.

0 comments:

Post a Comment