Wednesday, August 21, 2013

nervous.nervous!

130 pagi. mata masih celik, perut memulas2. memulas saja dia. bukan nak buang air pun. memulas seperti nervous. berdebar2 bila jimo ajak dating besok. tp siang tu mesti jumpa bentara guru dlu, tolong die segala bagai n babysit little airis as usual. T_T

btul lah die ckp, hidup jd mcm running man pasni. neves tak tentu pasal. ade mission, ade reward.

memori semakin kuat. ade fakta mengatakan dlm proses meninggalkan memori, in order to keep it safe, senang ckp simpan kenangan dlm lubuk hati gittew. akan ada satu stage klimaks. di mana saat tu, hati meronta ingin pulang ke keadaan asal. skang aku di stage itu.

melawan perasaan yg dibebani memori dan air mata bukan mudah. sabar dan ikhlas. Tuhan sedang berbicara tentang sabar fazreen. bak kata ayat-ayat cinta kan. harus aku lupakan. I mean simpan tepi. totally lupa tu impossible.

pilihan utk pulang ke kehidupan lama pun menjadi detik klimaks apabila tiba2 aku dibebani pelbagai vision tntang masa lalu. mcm rewind tape plak, bila duduk sorg2, segala hidup lama jelas kelihatan di bola mata aku. trauma.

tp mcm mana? pilihan aku utk get rid kau pun mengundang detik klimaks bila setiap kali aku kemas barang, or bukak folder lain dlm laptop, mesti terklik folder kau la, tersepak or terpegang barang pemberian kau. rimas rasa nak delete tp tak kuat nak buat demikian. mcm voodoo plak.

jgn pernah benci memori kita, bukan kita tak pernah bahagia. cuma aku tak pernah berpeluang utk berbual ttg impian aku, specifically wedding impian spt perempuan2 lain miliki. bila aku rasa kecewa, patah hati, kau rase masih ade peluang ke? sangat terlambat dah.

dgn kerja yg kau miliki skang,dan dgn keadaan aku skng, baru kau nak perihalkan ttg wedding impian? nak diskas dgn aku? diskas ape? skng aku di tempat kau yg dlu.sgt terlambat.

hobi aku skng, doodling. doodling and googling. google baju org kahwin. pelamin. google material kain terbaik. tp aku tak bincang benda tu dgn sapa2. simpan sendiri dlm hati SEPERTI SELALU. doodling yg penuh dgn nama2 tmpt yg penuh memori. tp semua doodle tu dlm tong sampah. doodle tu tercipta di waktu klimaks. sbb tu aku buang. melawan perasaan. skng kene beli set sharpie yg baru. dah habis dakwat.

esok aku hidup tak seperti org lain. kenapa pilih jalan hidup susah? aku pilih masa aku tak dpt berfikir. dan sehingga skrg aku masih tak dpt berfikir. waktu terbaik utk berfikir bila semua ni faded away. bila air mata bukan lg utk aku, dan bila kau dpt lihat aku senyum dgn ikhlas satu hari nnt.

cepatlah waktu. cepatlah masa. lagi aku menunggu dan mengenang, lagi lambat waktu berjalan.

0 comments:

Post a Comment