Tuesday, June 14, 2011

newlyweds, rizwana hanan & azuan

dearest wana,
Happy Newlyweds *hugs*

rindu kau wana. rindu nak peluk kau.
ntah, benci mcm mana pd kau, marah mcm mana pd kau sebelum ni, dgn perkataan Sorry tu je, dah memadai utk hati aku terima salah silap kau dulu.

selamat diijabkabul dgn, aa yg aku tau nama dia Azuan. tu yg kau anta meset kat aku. kad kawen kau mebi sampai kat bentong. maaf wana, aku nak sgt pegi, tp keadaan tak mengizinkan walaupun kau na belikan tiket flight utk aku. nikah jumaat ptg, dan bersanding hari sabtu. mesti seronok kan.aku dpt rasakan itu.

wlpn kau agak bersedih dgn perkahwinan ini, aku yg tak dpt hadir sbg pengapit. afzal masih dlm tahanan dan julia, satu2 adik perempuan kau berada di abu dhabi bersama suami, tp aku pasti kehadiran sesorg dlm hidup kau mesti memberi sesuatu dlm jiwa kau. sekurang2nya kau tak sendri lagi.

dua tiga hari tak dpt kabar berita dr kau, aku fhm kau bz dgn persiapan itu ini. maklumlah, wedding. bukan birthday party. aku happy utk kau wana. da sampai jodoh kau. alhamdulillah, Tuhan berikan Azuan utk kau. utk jd pembimbing, pelindung kau. aku gembira utk kau wana. aku gembira.

cuma dpt mesej sekejap2 dgn kau, cukup. ptg td dpt borak panjang dgn kau, aku rasa puas wana. aku dpt luahkan semua rasa2 yg aku simpan selama ni. rasa2 yg aku tanggung selama ni. menangis itu identiti aku.

ya, hari ni aku lemah selemah manusia. aku menangis sepanjang hari. tidaklah waktu keja. tp ntah, hati aku tak pernah rasa sesakit begini. wana, thanks for ur advice. thanx for everything dear.

bala dtg bertimpa2. sedih dtg berturut2. kehilangan dtg dan pergi. semua tu menambah beban dlm jiwa aku. mula2 arul. kehadiran ijon, hanya menambah rasa meluat pd lelaki. ah, budak2. mentaliti budak sekolah. dan akhirnya aku memilih utk diam.

cuba memberi ruang pd amer. usia bukan penghalang. jarak 12 tahun tak pernah terasa. namun, persepsi masyarakat pd amer sgt mengecewakan. kenapa kita sama2 manusia mudah menghukum sesama kita? siapa kita menghukum manusia? dan akhirnya, amer juga undur diri.

hilang rasa hormat dan kepercayaan kpd lelaki hanyalah satu persepsi yg merosakkan perasaan2 yg tak sepatutnya ada. ya, dan krn itu aku menyalahkan diri aku.

cukuplah.

btw wana, tahniah syg. semoga bahagia ke akhir hayat. nanti send gambar kat emel. dtg melawat aku kat sini. sungguh wana, aku pegang kata2 nasihat kau wana. syg kau.

1 comments:

wanaa said...

thank you darling. ILYM.
faz be strong ya girl. always strong.
believe me, a true love will come to you one day..
u just need to be patient..
Allah always with you.

Post a Comment