Tuesday, November 30, 2010

kerja keras

ok.terus terang.sejak bekerjaya ni, lgsung tak on9, apetah lg apdet blog.choy sgt.bz gile kot.
tp kalau org tnye keje ape time2 cuti ni, I jwb keje bese2 je. part time kn.ciss.hellness sgt.

tak saba tggu event ni abis.tak larat dah bergelumang dgn mcm2 perangai masyarakat. baek pengunjung yg dtg or colleagues. adalah shitness bile kdg2 tak sefahaman sesame rakan sekerja. note that.

memandangkan aku satu shif, satu area dgn si arul, so aku tak berpeluang sgt na mem-viper mata aku yg kuyu ni. na wt cmne kn. takdir tertulis mcm tu.

so sejak masuk keje jumaat lalu, kondisi badan sgt tak mengizinkan utk diaward sbg pekerja paling berdedikasi. yela, hari2 hidung berhingus. smpai kering2 la ingus kt tepi idong ni.mcm budak2 darjah satu.kesat ingus gune tudung.tp aku tak la seselekeh itu. cume batuk2 yg terperangkap dlm paru2.

menambahkan tragiknye keadaan, tiap2 petang ujan melanda. maka tak payah mandi la da. mandi ujan kot. hari2 blk pukul 11 mlm, seluar jeans lenjun.kerje ape tu der? itu yg kite tatau. na sgt jd pekerja cemerlang, sanggup lenjun hari2. hari2 tu beb. petang je ujan.

so terpostnye post ni hari ni, hari ke 5 aku bekerja. shif masuk jam 3 smpai 11.tapi salu nye tak smpai 11 la.mcm mlm td, ujan lebat.jam 830 da bole kire peti wang. gitu. byk da hint2 ni.kang kantoi kang malu saje je.

spjg 10 hari event ni, menetap di ostel engineering UPM.kerlllaass.na engineering saje.haha.no la.ekceli menumpang biliknye si akma. rakan setugas jugak.nnt aku bg sikit bayaran ok.so tade la bangkit isu duduk free kn? ciss. mulut binasa btul.

begitu juga la dgn kesihatan bdn.hari ni idong masih berhingus.bernafas pun masih berbunyi2 mcm baby yg batuk kn. kesian kn. tape la.masuk gaji nnt, kaver blk duit2 yg da byk abis utk event ni.duit minyak, duit tol, duit mkn dan duit2 sampingan yg laen.choy.sume na duit kn.

0 comments:

Post a Comment