Thursday, November 18, 2010

haiyaa

rase demotivated gile.
mudah kn org buat assumption pd seseorg.without pk consequences yg bakal berlaku atas kata2 yg dilemparkan. fuck.

simpan saje kate2 tu. aku sdri pun da penat maen dgn kata2. rasa tak di appreciate tu da satu hal, bole plak kate mcm2 lg supaya meletakkan aku di tempat org paling bersalah. supaya aku mati akibat rase bersalah ni kn.

ah, byk sgt ati na kene jage. skng bile jd mcm ni, jelas. jelas sgt di mata org, yg aku la jahat. aku la yg buat kau fail exam. wah. br tau ke aku jahat?

mane na nmpak kebaikan org. yg buruk jelas. tak payah suluh2 da.
aku na jd kan kau sorg yg sgt motivated dan independent. kenape? sbb aku byk sedar akan kesilapan dri. tu pun atas kate2 kau.

tp skng? ah bullshit sume yg kau kate dulu. skng ni la masenye utk kau nasihat aku mcm dulu. tp b4 tu, bg aku pegang cermin dulu. ok skng ko bole bg nasihat pd cermin yg aku pegang ni.got it? ke tak paham jugak?ah lantak kau la.

terasa dgn kata2 aku? ade aku kesah? selfishness kau tu bole bwk naek ke langit ke?
aku malas da ade perasaan marah ni. buat ape na pakse org hargai ape yg kite buat kn. aku sincere tlg kau, sincere jd kwn kau.

aku tak mintak kau rase ape aku rase.aku tak mintak kau rebel. kau yg bentuk diri kau jd mcm tu. skng kau na ape lg?na aku pegi? bole.saat ni pun aku mmg da pegi. belajar hargai sesuatu yg nampak biasa tu. sbb satu hari nnt, bende biase ni la akan jd sesuatu yg kau akan ingt smpai bile2. even kau tak memiliki, it doesn't mean kau tak berhak merasa perasaan memiliki tu.

pndanglah dr setiap sudut kawan. pandang la jugak dr sudut positif negatifnya. kadang2, yg negatif itu la menjadi titik tolak utk kau bangun. manusia bole buat seribu alasan agar org perasan kehadiran dan kejatuhan dia. tp, sejauh mane alasan tu? last2, kau kene berdiri atas kaki kau sndri jugak sbb hanya kau tau ape yg kau rase, ape yg kau miliki dan ape yg kau mahu.

sedar tu kwn. kalau ade org bole syg kau secara seluruhnya, baik positif dan negatif kau, ternyata kau da memiliki seseorg yg bole memandang kau scra terbuka. hargai atau tidak, itu antara kau dan diri kau sndri. bukan antara kau dan org itu.

3 comments:

jimmo said...

post utk sape ni cik fuzz?
direct kn?aku suka

Anonymous said...

wah sgt menyentuh perasaan....
tp setiap manusia ade bt salah..
kadang2 tanpa kite sedari kita sebenarnya bermain dgn perasaan... juz pendapat la

ngesngos said...

jimo: utk kwn aku.bersabar je weh.

anoy: thanx. appreciate it.

Post a Comment