Saturday, March 3, 2012

sakit

when talking about Perfectionist, could ever we wonder how this kind of person live?

menghitung hari2 utk bukak semester. its been 2 weeks after the result. life had changed. form A-Z. living in this lonely cube, no one to talk to. for me, a satisfaction achieved when hurting my own self- feelings and physically. freak.

I'll keep on blaming myself for what happened. agak unfair bila kita judge a person for his guilt. takde yg sempurna. sume pun buat silap. tapi. I love word TAPI since I know what it means. tapi, that feelings seolah-olah mcm da built-in dlm jiwa. sebati sejak kenal apa itu marah.

erti kata laen, kata mudah, pantang silap. in process of recovery, aku affected. mcm infections. mulut berbunyi je jadi salah, typing error in terms of not-so-interested topic pun jd fedap. wana told me,

"give a chance to your heart to forgive. than you may forget"

dear wana, aku da dgr quotes tu da lame. mcm mane na recover, ade je yg menyebakkan dada aku. he was born to be Hati Kering. EVER his entire life. why? I won't forget cause I never forgive? I've already forgave him. TAPI, aku da kehabisan reason. mungkin da tade ruang lg dah dlm hati aku. kesian. itu in terms of perfect dalam jiwa.

in terms of lifestyle, ya lah mostly perfectionist ni exist dlm lifestyle dorg la kan. some people pulak, they tried eagerly to look perfect in front of others instead being perfect. aku da penah rase hidup bergelumang dgn manusia stuck up. barang sume na branded. tak bole, allergic barang2 uptown.barang2 murah. padahal terdesak, barang2 uptown jugak disebatnya. tak mati pun? just na jd kaya, bermaruah. tp ditepi bibir je, kemana peginye?

aku jugak penah hidup dgn manusia yang serba sederhana. yang cukup menyenangkan walaupun kadang2 aku rase terhimpit krn terlalu berjimat! terus, aku lah mangsa keadaan krn cuba dptkan yg terbaik dlm kos yg diharapkan. ternyata, sikap begitu buat aku sakit!

dan juga penah dihimpit hidup bersama orang2 yang takbur dan bongkak. ceritanya, "aku ada semua". dr keluarganya hingga teman2nya. kau orang kaya. tiada yg mustahil untuk memiliki ribuan harga dlm satu hari untuk satu objek yg sedarkah objek itu mereput bersama keping2 ribuan itu jika ditimbus di dalam kuburmu nanti?

aku melihat. aku mendengar. aku takut.aku sebahagian dr itukah? bangunkan aku jika kau lihat aku sepertimu. pernah aku menyeksa jiwa aku menjadi perfectionist. terseksa jiwa aku krn terlalu taksub yang akhirnya aku kesal krn terlalu menjadi sempurna untuk sesama manusia tetapi tidak untuk Tuhanku!

memakan diri! sungguh Tuhan amat murka.

bawalah aku kembali ke jln yg di redhai-Mu Tuhan. aku menerima hukuman ini perlahan2. terlalu sakit hukuman dunia. tak terpejam mata kasar, tak tegenggam telapak tangan mengenangkan seksaan alam abadi itu nanti.

aku terlalu bersedih. aku hilang punca. sehingga air mata ini habis dikerah kelopak mata. sakit ditikam perasaan sendiri, tak terubat lagi dah luka2 ini. akhirnya mencari keredhaan Tuhan. aku malu.

0 comments:

Post a Comment