Wednesday, April 20, 2011

misteri rumah 113

cerite ngeri lagi. mungkin da pernah berlaku di rumah 113 tu sebelum ni. tp tak se-skeri mlm td. aku rase, cukup la ape yg aku lalui mlm tadi. tak sanggup lagi da.

mlm tadi, sepatutnye aku pegi lepaking dgn siapa lagi. namun insiden cilake tu telah merubah persepsi aku yg mmbuat aku pulang serta merta ke s.alam tanpa kompromi.

smpai rumah s.alam, terus landing dgn tudung masih melekap di kepala. tah kenape, berat sgt mata. lena tanpa pedulik pujuk rayu beliau di bawah rumah. bg aku, itu semua lakonan dusta. amarah yg marah mmbuat aku tertido.

sungguh. lena mmbuai sampai bunyi fon pun aku tak hirau. namun, tiba2 terasa satu hentakan betul2 di atas separuh badan. dr kaki, terasa ke lutut dan akhirnya perut. berat. berat seberat2 makhluk menimpa.

krn aku sndrian dlm bilik tu, tidak gagah utk membuka mata. hanya cube melagukan ayat kursi. jantung semakin laju, sesuatu menimpa aku semakin memberat. perlahanlahan aku cuba membuka kelopak mata...

ok, cukup berdrama. tak fani ok. bukak2 mata je almari hikmat aku baek punya landing atas aku. oi2. tafahamlah. siot. berat pulak kan.seb baek almari yg jenis kaen tu kn. tp na bangun pun susah. tatau na bangun cmne. bangun smbil angkat almari tu. eii gila la.

berat kot. angkat2 je, melambak pulak baju2 terkeluar dr dasar almari. pundek. penat aku na kene lipat balik. mula2 sumpah seranah la. tp bile di tenung dalamdalam almari tu, smbil sumbat botol tepi almari tu, aku mula ketawa berdekah2. aiyooh. apekah ini. almari kene sumbat botol supaya die kemas dan tak senget2. maknenye ape? almari tu mmg suke senget2 sbb berat.

ketawa takleh berenti pulak kn. smbil lipat baju, ketawa sorg. adoi, kalau ade si gila farah tu, mau ketawa terkencing2. sblum ni da pnah na tumbang, tp sempat kami selamatkan. tp mlm tadi, da tade pilihan laen da. die na tumbang gak.

ketawa2. setel lipat semua, aku baring balik.namun harapan na tido lena, tak tercapai. kejap2 bukak mata na pastikan almari tu tak senget. tp instinct aku mengatakan almari ni berpotensi na tumbang lg.

silap la kalau tumbang dpn faranadia. HAHAHA

0 comments:

Post a Comment