Sunday, April 17, 2011

hello Malacca!

ok, after celebrating bestie's birthday, na spend time ngn si gila lg sorg ni pulak.
memilih melaka sbg destinasi.

ntah, bg aku, melaka bg aku seribu satu cerita. siyesly, melaka ajar aku mcm2. melaka jugak ajar aku ape tu survive.

bile smpai melaka, perasaan bercampur baur. rase na menangis pun ada. tatau la kenapa tisu sgt. tp bile die fikir2kan semula, hati aku mmg di sini, melaka. semua di sini. semua cerita kat sini. dr kisah si cinta hati, kisah chakuetiaw kawan baek dan kisah kebaya nyonya dan wedges putih. ah, semuanya da kunci dlm peti Pandora. pulak.

request. na pegi pantai puteri. mmg sengaja. na refresh semua memori. na panggil semua memori dtg duduk dgn aku. na bau laut. nak pijak pasir. ah, taknak khianat perasaan sndri lagi da. jujur, aku rindu kau. susah ke na jd kawan baek, tanpa sebarang perasaan dan hanya toleransi? ah kawan, pergilah.

aku harap arul faham. ini bukan agenda. aku tak pernah create agenda. tp awak memahami kn arul?

baeklah, pulang ke jejak cerita sebenar. singgah di pantai klebang yg da kene tambak smpai tgh laot tu. tafahamlah. na bukak hotel katanya, tp tak buat pape pun. dah jadi tapak org maen layang2. cantik.aku senyum sndri. rasa mcm pernah ada org cerite kat aku tntg tmpat org maen layanglayang ni. dejavu sgt.

memanjangkan jarak perjalanan ke pantai puteri pas bedal air batu cmpur ngn pisang goreng kt pntai klebang. pantai puteri la aku mendapat clue bahawa aku akan dpt arul. seronok mengimbau saat2 tu. namun, pasti ade suatu rasa tersembunyi dlm lubuk hati. tp biarlah. tak siapa deserve utk tau semua tu.

jelajah melaka lebih jaoh lagi. mlm tu, memilih umbai sebagai tmpat dinner. thanx syg. really love it. makan puas2. dpt jugak sotong goreng tepung.nyumnyum!

Umbai

dr umbai ke Jonker Walk. well, favourite place ever. tp sbb hari na ujan, aku tafahamlah kenapa cina2 meniaga ni rushing2 na tutup gerai. aiyoh! seb baek sempat dua barang! arul ngn topi jason mraz die. HAHA.
Jonker Walk D.I.Y craft

actually its a kind of ikot taste sndri. within 20 minutes jugak cine tu na siapkan pouch bag ni. one girl, one boy. well for sure, the other one will be arul's la kn.

after jonker walk, kami ke mcd near melaka mall. ntah ade event ape pulak kt MBMB tu. okla, dpt tgk munge api berdas2 smpai alarm kete aku memekak2 tanak benti. HAHA

smpai s.alam jam 7 pagi since all the way almost 4 5 kali benti RnR sbb ngntok sgt. HAHA.

thanx dear, really enjoy the trip.

0 comments:

Post a Comment