Friday, October 1, 2010

pedih

masih belum puas kn?
dan sebenarnya, kite terlalu pegang pada ego diri sndri.

dlm kes ni, kau, aku, sama saje. yg membezakan hanyalah linangan air mate, nada suara dan..ego? aku rase itu tepat sekali.

amarah kita mcm unggun api tertumpah petrol.
hati kita mcm gelas dinner cap murah yg dijual kt kedai 2 ringgit tu jatuh lam sinki.
suara kita mcm mat rempit berlumba2 na menang.

sedar tak, selfishnya kita. bergadai bertarung semata2 mahukan sesuatu yg gah sedangkan secara matang ia hanyalah satu stetmen yg patut kita biar di bawak angin.

aku tak penah rase setegang ini. aku tak penah rase semual ini. aku rase ringan. kosong. mcm tin koka kola yg kosong n kemek. aku rase sejuk.

selalunya, aku biar rase ini pergi begitu saja. tp kali ni, belum smpat aku biar ia pergi, ia sudah mati sebenarnya. dah terkubur tanpa nisan. pelik. mudahnya aku membiarkan ia mati.

tp aku harap, ia hidup kembali. namun, aku juga berharap, bukanlah sekarang. hiduplah bila aku sudah bersedia menghadapinya. aku terlalu keras namun rapuh di dalam. calar2 yg akhirnye menjadi luka. aku akan ingt stp kata2nya. aku akan ingt ape perlakuannya.

krn aku pernah dilayan spt bidadari. ternyata, aku amat menghargainya. namun, manusia tak semuanya sama.tak semuanya boleh beri kalung dan sayap bidadari utkku. dan krn itulah, segala cacat cela ini kelihatan.

kau naif dan aku hina. seusia, namun aku lebih jauh dr kamu. krn itu kamu tak mampu menerima kata2 begitu. dan itu menambahkan lg rase hairan. hairan. hairan yg menghairankan. maaf jika itu terlalu perit utk mu.

terima kasih krn memberi aku satu detik menjadi diri aku sendri. dan aku rindukan itu.

temanmu,
aku hilang rasa hormat utk kalian atas ape yg kalian lakukan krn ia tidak setimpal dgn temanku.
kalian..kalian..
aku malu mengenali kalian. namun, aku maafkan ape yg kalian katakan satu ketika dahulu pd aku, aku sentiasa maafkan krn aku menghormati kalian.

0 comments:

Post a Comment