Tuesday, October 5, 2010

ah boi naek HoHo

after test housekeeping smlm, pegi merelease tension bersama pasukan2 hati lara akibat test yg mcm haram jadah susah.

menggunakan nama shamira utk naek bus hop on hop off (HoHo) secara percuma. thanx to shami n ad.

dgn baju kurung ituw, aku,fara n shami berselak2 jimba huriah2 di atas bas yg open air itu. bia kelantaknya org na kate ape. huwaaaa....siyesly seronok.teringin sgt na bwk amzar naek bus tu..insyaAllah ade rezeki acik bwk ye syg.

namun, langit tak selalunya cerah. peristiwa cilaka berlaku. mula2 fara dan tapak kasutnya. mengigau mencari kedai kasut.akhirnye sungei wang plaza mengakhiri pencarian kasut. nasib baik ko tak berkaki hayam.

kate shamira, ade kedai gunting rambut baek punya kt bb. rm7. siyesly? da alang2 mmg aku na potong rmbut..berwajah eksaited, shami pun bwk kami ke situ. di sini la telah mengubah kehidupan kami sekeluarga. eh?

aku masuk kedai tu petang, aku keluar dr kedai tu malam. choy! itulah Kimarie Academy. pelatih2 yg nak jadik penggunting rambut professional katenye. ass. bile pelatih2 ni da siap, br master die dtg check. ade pape cacat cela, master die baiki.

lembab gile kot lengcai tu ptong rambut aku. wei, layer je wei. ko ingt aku ni gunting rmbut kt kimora ke. kimarie je laa...aduh.robek jantung aku tgk lengcai ni ptong rmbut aku. aku tersengguk2 mengantok. si fara, da tertido tunggu aku.da bangun, aku tak siap2 lagik.eh beliau bole titow utk kali kedua. ampun fara. dan akhirnye, ah boi telah dimarahi kaw2 oleh master die sbb gunting rmbut org mcm na harass org tu.


akhirnye setel. hangin je aku tgk mamat cine ni. seb baek rmbut n muke lu ade style. haiya. skng br aku phm nape harga die rm7.

di sebabkan gunting rmbut, kami terpaksa blk lewat ke shah alam. ondaway na blk shah alam mmg titow tak sedar diri la kn. da la mlm b4 tu tak titow, study housekeeping smpai pagi. mmg exhausted.

btw, sgt puas hati dpt naek bus open air ituw wlpn berhari malang.
senkiu.senkiu.senkiu.



0 comments:

Post a Comment