Tuesday, March 26, 2013

monolog

hampir 8 jam lebih mengadap PC hari2. every single day. na smpai ke hari jumaat adalah satu penyeksaan. sbb tu weekend aku byk habiskan masa untuk diri aku sndiri. online? jauh sekali. sbb tu ipad mini tu bkn lg priority.sbb aku pn tatau bile aku na gunanya nnt.

byk sbb bkn?

meronta2 aku minta di beri ruang utk bernafas. merayu memohon sedikit ruang utk memberi penjelasan. yg tinggal? biasalah. manusia mana mampu menilai. yg mereka tahu, mentafsir dr mata kasar yg terdorong oleh nafsu amarah.

gigih aku mempertahankan diri. menyesal? kadang2. itu realiti alam bekerja. penat. penat melawan arus perasaan. diikutkan, pecah sudah desktop ni. kuat kan aku? kuat, kalau aku didorong ketidakstabilan emosi ni. tp smpai bila?

smpai tercetus kekhilafan ni? marah dgn situasi. smpai tumbuh rase2 benci ni? jgn lari dr nawaitu. Tuhan Maha Adil. hakikinya, Dia melihat semua perbuatan ini. jgn dampingi lagi. jauh, pergilah sejauh mahu mu.

0 comments:

Post a Comment