Saturday, February 16, 2013

alhamdulillah

alhamdulillah. setelah sekian lama belajar. akhirnya, tamat sudah perjuangan. smlm result utk final semester aku been announced. kering darah aku. tp alhamdulillah semuanya lulus walaupun kurang berjaya. tak kisah, jnji lulus.

belajar ni takkan habis. smpai mati pun kita sentiasa belajar. namun meninggalkan alam universiti akan jadi satu kenangan yg sgt.. "no komen".

takleh nak describe. tp yg pasti, alam universiti alam yg paling best. best sbb kau dah besar. kau ada classmates. boleh gadoh, boleh gelak, boleh act jd manusia paling tah pape alam semesta ni. siyesly. dan aku tak fikir utk kembali ke alam itu. maafkan aku master, aku tak mungkin memiliki kau.

segulung ijazah bakal diterima bulan may ni. wow. mcm mimpi. rasa baru je fly pegi sarawak. nangis2 demam smpai dkt seminggu, homesick punya pasal. da naik sheikh, tanak blk semenanjung plak.

babah murka, bwk jgk blk. kampus melaka tempat aku membesar. kenal erti susah. dulu kat srwak, sekali satu sem bru dpt blk. jemput, hantar. flight pun driver bwkkan. hihi. bila masuk melaka, susah sbb kene beli tiket bas, blk naik bas. smpai kl, naik train, naik teksi blk ruma jln kuching.

bila da meningkat sikit, babah n mama hadiahkan kereta. alhamdulillah. terima seadanya. kiranya kalau dpt kancil second hand pun da abis best dah. viva elite, cinta hati smpai skrg.

alam degree totally tak sama mcm diploma. semakin dewasa. semakin galak. namun, kedewasaan lah yg ubah byk corak hidup negatif aku. aku kembali normal bila mula duduk ruma sewa. semakin seronok bila semakin bebas. kadang2, kebebasan melangkaui batas2. namun, yg batil tetap jauh.

byk benda, byk perkara yg perlu ditenung sejauh2nya. byk kesilapan kita dlm kehidupan sesama manusia. tamat perjuangan ni, blum tntu menentukan siapa kita.

semalam, ade interview di subang jaya. aku melihat ramai org kat situ, rasa kerdil. ntah apa yg aku fikirkan. dan esok, ada satu lg panggilan interview. kali ni mungkin rezeki aku jauh sikit dr kotaraya yg bkn ter-list dlm satu impian aku utk bekerja. sekadar mencuba. doakan rezeki aku. in shaa Allah. amin.

1 comments:

aмiє's³° aмzaн said...

congratz.. =)

Post a Comment