Sunday, June 17, 2012

jiwa

10 june 2012. pfft.

dah habis. da setel. stress dgn tekanan kerja yg datang bertimpa tanpa kompromi, habis semua hubungan terjejas. nasib baek dah bermaaf-maafan.

dah habis cara utk buat kau benci aku. maaf, aku manusia hina, penuh kesilapan, punya batas kesabaran. belajar menerima hakikat dalam aku berperang dgn perasaan sndri. pnya cara tersendiri, namun aku yakin kau mampu. ambillah selama mana masa yang kau perlu, aku izinkan.

pasti takkan ada sakit lagi. pasti takkan terlihat derita lagi. aku rindu renungan itu. aku rindu sentuhan itu. seego aku, ego kau membatasi segalanya. itu yg buat aku pergi. berdirilah dan bertanya, bagaimanakah sesuatu ego? apa itu ego. fahaminya dan kau kembali kpd aku. aku akan jelaskan mengapa hubungan ini mengundang derita.

hilang segala rasa. rasa itu subjektif. kau pernah ciptakannya. kau juga telah mematikannya. langsung tidak mustahil jika kau mampu ulanginya berulang-ulang kali. biarlah ia pergi. beri ruang. beri nafas.

jika Tuhan janjikan aku utk kau, aku pasti ada.
miliki aku sbg temanmu. pelihara persahabatan ini. sehingga suatu hari nanti aku berkata,
"cintailah aku kembali."

0 comments:

Post a Comment