Thursday, June 13, 2013

unusual

haihomeihomeh. stress semenjak dua menjak ni. rase taknak keje dah. rase nak benti n takyah keje n tggu duit jatuh dr langit. hahaha tu ciri2 manusia tak bersyukur. tp mmg stress lately.

diundang pelbagai masalah. agak2 kesepian jugak lately sejak aku da tak attached dgn teknologi. rasa ketinggalan di belakang, tatau apa2 dlm fb, instagram, chatting2 kat wasep. ah, pasrah di situ. tp seronoknya, aku tak perlu dgr bunyi telefon secara kerap lagi. fon main silent je skng.

memikirkan perlu berpindah, kisah ongkos setiap hari. kdg2 terfikir, duit gaji tak byk pn utk diri sndri. rase terkilan sbb blum sempat na berbakti pd kluarga. tlglah rumah sewa yg murah, dtg lah kpd ku!

kereta, minyak, makan, minum. ah kusut. ni na kene cari telefon. tp memandangkan aku da memendam seribu satu rase, aku jd benci pd taknologi. sbb takde teknologi yg murah mahupun percuma dlm dunia ni. masuk jmban pun pakai duit. demsan.

sejak single, aku cuba perbetulkan keadaan diri. jarang kluar dr rumah, dpt rehat yg cukup. rase hidup semakin ok dlm minggu pertama. tersnyum2 jugak bila terbaca hampir 250 mesej2 tahun 2011 dlm hnfon yg hmpir 2 thn di off tu. kelaka, rasa nak blk zmn tu. rase na btulkan keadaan. menghrap supaya mesin masa berfungsi utk memberitahu bahawa, masa dpn kita tak kemana. aku baca, aku delete. satu hari, satu mesej utk di delete. sng ckp, move on.

rindu mase silam. tp taknak ingt. sbb hidup skng, bergaji, tp tak happy krn silap sndri. mcm mana?

0 comments:

Post a Comment